Filtrul de particule Diesel reprezintă o componentă suplimentară în sistemul de evacuare a gazelor de ardere, componentă în care are loc captarea și depozitarea particulelor de funingine nocive rezultate din procesul de combustie specific motoarelor Diesel.
Datorită procesului de reținere a particulelor, după un anumit număr de kilometri, filtrul trebuie regenerat. Regenerarea filtrului înseamnă arderea particulelor stocate în filtru. Dacă regenerarea filtrului nu se produce într-un anumit interval de kilometri, cantitatea de particule poate depăși un prag critic care atrage după sine imposibilitatea regenerării și înfundarea acestuia.
Principalele cauze care duc la înfundarea filtrului de particule ar putea fi: turbosuflanta defectă, supapa EGR blocată, sistem injecție defect, folosirea unui ulei de motor neconform, folosirea unu carburant de o calitate îndoielnică, senzori de temperatură și presiune diferențială defecți, funcționarea incorectă a termostatului sau condusul preponderent în mediul urban.
Un filtru de particule înfundat poate genera o serie de probleme cum ar fi: limitarea sistemului de injecție, ceea ce duce la scăderea puterii și defectarea sistemului turbo sau a sistemului de recirculare al gazelor de evacuare din cauza contrapresiunii pe care o poate face un filtru de particule înfundat.
Filtrele de particule curățate de societatea noastră nu necesită tratament termic, de aceea calitatea curățării față de starea produsului nou original este de peste 95%.
Sistemul nostru de regenerare a filtrelor de particule nu necesită tăierea filtrului, acesta rămânând intact. În consecință, filtrul dumneavoastră nu va suferi modificări mecanice ale carcasei.
Echipamentul nostru curăță, de asemenea, și catalizatoare pentru mașinile echipate cu motoare pe benzină cu aceeași eficiență cu care sunt curățate și filtrele de particule.
În momentul în care calculatorul mașinii primește semnal de la un senzor de presiune că filtrul DPF este plin, apare un martor luminos pe bord. Asta înseamna fie că trebuie schimbat filtrul, fie că mașina trebuie să intre în modul de regenerare. Dacă mașina are filtru DPF cu regenerare, înseamnă că șoferul trebuie să își continue deplasarea la drum întins și să meargă la o viteză de peste 65 km/h până când semnalul vizual se stinge.
În acest timp, la viteză mare, calculatorul mașinii începe procesul de regenerare prin intermediul post-injecției, adică să treacă mai mult carburant nears prin motor, astfel încât temperatura din Filtrul de Particule să crească extrem de mult (550 - 750 de grade Celsius). Curățarea este una termică și arde depunerile din interior.
Sunt mașini echipate cu un injector suplimentar direct în filtrul de particule, acesta mai numidu-se și vaporizator. Când mașina intră în modul de regenerare, calculatorul acționează și acest vaporizator și astfel crește temperatura în filtrul de particule, până când depunerile se dizolvă termic și sunt eliminate pe eșapament.
Filtrele de particule / DPF se înfundă atunci când o mașină diesel circulă exclusiv sau preponderent în mediul urban, la viteze mici. Când un șofer accelerează doar până la 1500-2000 de ture, în reprize scurte, filtrul nu ajunge la temperaturile necesare pentru a se regenera. Dacă însă, cel puțin odată pe lună, mașina aceea ar ieși la drum întins, unde motorul ar merge în regim de peste 3000 rpm, filtrul ar ajunge la temperaturile optime pentru a avea loc regenerarea.
Alte cauze care duc la înfundarea filtrului de particule ar putea fi: nefuncționarea corespunzătoare a sistemului turbo, supapa EGR blocată, sistem injecție defect, folosirea unui ulei de motor neconform, senzori de temperatură a gazelor de evacuare și presiune diferențială defecți, termostatul nu lucrează corect, răcitorul de gaze este defect, etc.
O mașină care merge cu filtrul DPF înfundat nu va funcționa corect, deoarece gazele de evacuare nu mai au pe unde să fie eliminate prin circuitul de eșapament, fiind blocate de orificiile înfundate ale filtrului de particule/DPF. Calculatorul sesizează acest lucru și limitează puterea dezvoltată, intrând în “safe mode” sau “limp mode”. Adică într-un mod care nu te lasă să treci de pragul de 1200/3000 de turații, dar în care motorul funcționează.
Telefon service: 0722 282 364, 0725 508 500
Telefon ITP: 0736 644 033
Email: service@medicalvision.ro
Facebook: https://www.facebook.com/mvoserviceauto/
Telefon service: 0722 282 364, 0725 508 500
Telefon ITP: 0736 644 033
Email: service@medicalvision.ro
Facebook:
Locație: Strada Bucuresti – Domnesti, nr. 68-69,
Comuna Clinceni, județul Ilfov
Luni – Vineri: 9:00 – 18:00
Sambată: 8:00 – 14:00
Duminică: Închis
MVO Service Grup are mereu soluţia potrivită pentru dumneavoastră. Garanția calității. Simplu și rapid. Standarde ultramoderne.
© Creat de Kiklab. Toate drepturile rezervate
Luni – Vineri: 9:00 – 18:00
Sambată: 8:00 – 14:00
Duminică: Închis